NetGSM BlogNetGSM Blog
  • Ana Sayfa
  • 0850’li Numara
  • VoIP
  • Netsantral
  • Netasistan
  • En İyi Senaryolar
  • Netgsm
Okunan Yazı: VoIP için Gerekli Bant Genişliği Nedir?
Paylaş
Aa
NetGSM BlogNetGSM Blog
Aa
Arama Yap
  • Ana Sayfa
  • 0850’li Numara
  • VoIP
  • Netsantral
  • Netasistan
  • En İyi Senaryolar
  • Netgsm
Takip Et!
  • Contact
  • Blog
  • Complaint
  • Advertise
© 2022 Netgsm | Tüm Hakları Saklıdır
NetGSM Blog > VoIP > VoIP için Gerekli Bant Genişliği Nedir?
VoIP

VoIP için Gerekli Bant Genişliği Nedir?

netgsm 26 Temmuz 2022
Paylaş
VoIP için Gerekli Bant Genişliği
PAYLAŞ

İnternet Üzerinden Sesli İletişim (VoIP) gün geçtikçe popüler hale gelirken, işletmeler git gide bu gelişmiş ve uygun maliyetli telefon sistemine geçmeyi düşünüyor. Fakat bu işletmeler analog telefon sistemlerini bulut iletişim çözümleriyle değiştirdikçe, bir çoğu “VoIP için gerekli bant genişliği nedir?” sorusuyla baş başa kalıyorlar.

VoIP için Gerekli Bant Genişliği:

Hızlı Kılavuz

Bu kılavuzda, mevcut bant genişliğinizin ne kadarının VoIp için gerekli olacağını belirlemekte ve yüksek çağrı kalitesini nasıl sağlayacağınız konusunda yardım edeceğiz. İlk olarak en temel konulara bakalım:

Bant Genişliği Nedir?

Bant genişliği, Internet hizmetinizin veri transferi oranıdır. Belirli zaman aralığında Internet hizmetiniz üzerinden taşıdığınız veri miktarını tanımlar. Internet Hizmet Sağlayıcınızdan (ISS) aldığınız bant genişliği önemlidir çünkü VoIP hizmeti için belirli bir miktarda ayırmanız gerekmektedir.

Bant Genişliği Voip Çağrılarını Nasıl Etkiler?

Voip telefon sistemi tamamen Internet üzerinde çalışır. Bundan dolayı çağrı kaliteniz, %100 olarak kullandığınız Internet hizmetine bağlıdır. Düşük bant genişliği, yavaş gönderilen veri paketleri nedeniyle düşük kalitede çağrılara ve hatta çağrı alıp gönderemeyen bir sisteme neden olabilir.

Yüksek kalite VoIP çağrıları için ek bant genişliğine ihtiyacınız olmayabilir; fakat bunu belirlemek içim mevcut Internet hizmetinizi değerlendirmeniz gerekir. Kendinize basit bir kaç soru sorarak başlamanızı tavsiye ediyoruz:

İnternet Servis Sağlayıcınızın sağladığı yükleme (upload) ve indirme (download) veri hızınız nedir?
Veri ağınızda başka uygulama veya hizmetler çalışıyor mu? Eğer öyle bir durum varsa, mevcut bant genişliğinizin ne kadarını kullanıyorlar?
Ağınızın VoIP için optimize edebileceğiniz Servis Kalitesi (QoS)* var mı?
* QoS ayarları ağ içinde, ses gibi, belirli tip trafikleri öncelikli hale getirmenizi sağlar.

VoIP için Gerekli Bant Genişliğini Hesaplama

VoIP hizmeti için gerekli bant genişliği yapacağınız eş zamanlı aramalara ve Voip Sağlayıcınızın kullandığı CODEC’lere bağlıdır.

CODEC’ler, dijital veri akışını iletmeyi sağlayan ve sonra tekrar dinlemek için çözen aygıt veya programlardır.

Çoğu standart CODEC için, aynı zamanlı aramalar için genellikle ortalama 85 – 100 kpbs ihtiyacınız olacaktır.

Hizmet Kalitesi ve Voip Telefon Sistemleri

Bir çok durumda, yeterli bant genişliği VoIP sisteminizde yüksek kalitede sesi garanti eder. Eğer ses kalitesi ile ilgili hala problem yaşıyorsanız, Hizmet Kalitesi ayarlarınızı ayarlayabilirsiniz.

Bir çok adsl modem, siz internetteyken uygulamaların çağrı kalitesini etkilemesini önleyerek, sesli aramalara, veri ağınızda öncelik vermenize imkan tanır. Eğer modeminizin bu yapabileceğinden emin değilseniz, daha fazla bilgi için Internet Hizmet Sağlayıcınızla iletişime geçin.

Bant Genişliği ve Yüksek Kalite VoIP Çağrıları

Internet hizmetiniz, (ve özellikle bant genişliği) VoIP telefon sisteminizin başarısı için oldukça önemlidir. Eğer VoIP’e geçiş yapmakla ilgileniyorsanız, beklenen kullanım hakkında Internet sağlayıcınızla iletişime geçin ve hizmetinizin Internet aramalarını uygun olarak kaldırabileceğinden emin olun. İhtiyacınız olan bant genişliği için Netgsm Teknik Destek Departmanı yardımcı olacaktır.

netgsm 26 Temmuz 2022
Bu Makaleyi Paylaş
Facebook TwitterEmail Print
Paylaş
Önceki Yazı İnternet Üzerinden Çalışan Telefon Sistemi Satın Almadan Önce 9’u Tuşlayın İnternet Üzerinden Çalışan Telefon Sistemi Satın Almadan Önce 9’u Tuşlayın
Sonraki Yazı Müşteri Dostu IVR Sistemi Nasıl Oluşturulur? Müşteri Dostu IVR Sistemi Nasıl Oluşturulur?
Yorum Bırak

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bizi Takip Edin!

2.7k Like
2.6k Follow
1.8k Follow

En Son Yazılar

Netsantral Çağrı Analizi
Netsantral Çağrı Analizi
Genel
En İyi Senaryolar: Müşteri Tanı
EN İYİ SENARYOLAR – Müşteri Tanı
En İyi Senaryolar
En İyi Senaryolar: Sesli Mesaj
EN İYİ SENARYOLAR: Sesli Mesaj
En İyi Senaryolar
Whataspp Business API Entegrasyonu
WhatsApp Business API Entegrasyonu
Netasistan
NetGSM BlogNetGSM Blog
Takip Et!

© 2022 Netgsm | Tüm Hakları Saklıdır

Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?